TRX system – komplexní posilovací trénink

TRX, TRX system, TRX posilovací trénink, TRX funkční trénink, TRX zdravotní cvičení, TRX posilovací cvičení, TRX lekce pro veřejnost, TRX lekce pro individuální klientelu, TRX odborné semináře, školení pro firmy, TRX team-buildingové akce je naše firma Profi Sebeobrana CZ® připravena zajistit dle Vašeho přání a Vašich požadavků dle našich interních firemních standardů a odborně způsobilého výukového systému ISIS System® a TRX® Tactical Gym®.

TRX

TRX® závěsný systém je jednička v oblasti funkčního nářadí a funkčního tréninku posledních let. Nejuniverzálnější pomůcka pro všechny, kteří očekávají od svého tréninku více výsledků i zábavy a přímo spojena s patentní sebeobranným systémem ISIS System® a našimi akreditovanými lektory a instruktory systému TRX® Tactical Gym®.

ISIS System® je díky své efektivnosti v současnosti skutečně realistickým sebeobranným systémem, založených na reálných bojových a životních situacích. Tento system je ochrannou známkou prováděného sebeobranného systému naší firmy skládajícího se z anglických slov: inteligent-selfdefence-integrate-system | inteligentní sebeobranný komplexní systém. ISIS System® je patentní certifikovaná norma přinášející co nejvyšší kvalitu výuky, výsledku a spokojenosti našich klientů.

Profi Sebeobrana CZ® nabízí výuku našim klientům a studentům v rámci svých dvou výukových center v  Praze a Berouně formou veřejných kurzů, individuálních kurzů či na míru připravených seminářů a školení také v rámci celé České a Slovenské republiky již od roku 2008.

Profi Sebeobrana CZ® je sdružení vysoce kvalitních hlavních instruktorů a profesně výukové centrum pod záštitou Asociace tradičních cvičení pro zdraví a sebeobranu, fungující jako organizace pro výuku a metodiku bojových umění pro zdraví a fyzickou a mentální sebeobranu. Ve spolupráci s regionálními a mezinárodními Asociacemi bezpečnostních služeb v Kanadě, Velké Británii, Austrálii, na Novém Zélandu a Japonsku, je naším cílem poskytovat tematické lektorské programy, cvičební a výukové lekce, akademické semináře, školení odborně prováděcích firem v oboru ochrany a ostrahy osob a majetku, výuku sebeobranných bojových umění a způsobů boje pro využití v civilní a profesní sebeobraně včetně s tímto souvisejících zdravotních tradičních cvičení a sportovních tělesně zaměřených disciplín.

TRX system

TRX system a úvodní informace

TRX system = Total Body Resistance Exercise – přeloženo do češtiny znamená = cviky pro zatížení celého těla. TRX system se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky s madly pro ruce či nohy. Využíváte pouze váhu vlastního těla. Intenzitu cvičení dolaďujete úhlem naklonění oproti zavěšení TRX®. TRX umožňuje trojrozměrné pohyby a procvičíte s ním svaly celého těla. Určeno pro cvičence všech úrovní.

TRX system a jeho benefity:

  • nejpopulárnější fitness nářadí posledních let
  • nepostradatelná součást všech programů funkčního tréninku
  • vhodný pro cvičence všech fitness úrovní
  • závěsné cvičení rozvíjí tělesnou sílu pomocí funkčních pohybů a dynamických poloh
  • při sportu a každodenním cvičení se pohybujeme stále v mnoha rovinách

Cvičení na závěsném systému TRX nám umožňuje cvičit v těchto rovinách, stejně tak jak žijeme. Svalová hmota narůstá rovnoměrně, což snižuje riziko zranění a zvyšuje výkonnost.

posilovací trénink

TRX system byl původně vyvinut americkými vojenskými a speciálními jednotkami jako všestranný systém pro posilování celého těla i v extrémních podmínkách. Jelikož vojáci trávili většinu času na lodích nebo v ponorkách, byli nuceni trénovat na malých prostorách s omezenou možností cvičebních nástrojů. V krátké době položili základy cvičení, které objevilo zcela novou a originální kategorii funkčního tréninku.

Prvky moderní cvičební filozofie známé jako závěsný trénink existují v různých formách již stovky let. Metodicky přesné zátěžové cvičení se provádělo v římských legiích a starověcí čínští akrobaté byli první známí mistři gymnastiky. Bojové jednotky z 19. století a první horolezci z celého světa rozvinuli řadu lezeckých cvičebních aktivit s lany pro nácvik a přípravu na těžké boje a horské expedice.

Generace akrobatů, gymnastů a horolezců využívali své vlastní tělesné hmotnosti jako odporu při zavěšení na kruzích, hrazdách a lanech. Tímto tréninkem získávali značnou sílu a perfektně vypracovanou postavu, která je charakteristická pro tyto sportovce.

Vynálezcem TRX závěsného cvičení, tak jak ho známe v současnosti, je Randy Hetrick. Po ukončení studia v oboru historie na University of Southern California v roce 1987, strávil Randy Hetrick čtrnáct let jako velitel „Navy komanda“ po celém světě. Jeho kariéra vyvrcholila jako operační velitel elitních SEAL jednotek, kde začal se svými kolegy hledat způsob, jak se udržet ve fyzické kondici i během náročných misí. Okolnosti těchto misí často SEAL zavedly na místa bez tradičního cvičebního vybavení a s velmi omezeným prostorem na cvičení.

Vojáci a elitní jednotky trávili většinu času na lodích nebo v ponorkách, byli nuceni trénovat na malých prostorách s omezenou možností cvičebních nástrojů. Začínalo se s několika padákovými popruhy ručně spojenými spolu s gumovými nástroji na opravu lodí. V krátké době položili základy cvičení, které objevilo zcela nové a originální kategorii funkčního cvičení. V roce 2001 Randy ukončil vojenskou službu a byl přijat na Stanford University Graduate School of Business, kde získal titul MBA. Během studia trénoval, pokračoval ve studiu Jiu-Jitsu a ve zdokonalování TRX.

TRX posilovací trénink

TRX tréninkový systém se stává vyhledávanou cvičební disciplínou. Návštěvníci našich center ho preferují před klasickým posilování a naše specializaci tento typ komplexního posilování těla zcela doporučuje. Trénink na TRX je pestrý, zábavný a přináší úžasné výsledky.

TRX tréninkový systém je vhodný pro každého, neboť je cvičení na TRX systému je určeno jak pro úplné začátečníky i elitní pro sportovce. Cviky s našimi cvičenci snadno stupňujeme a fyzickou zátěž upravujeme nastavením polohy těla. Cílem je fakt, že budujeme silné jádro a stabilní jádro (CORE), které je základem všech efektivních a účinných pohybů lidského těla v rámci ISIS System® - komplexní sebeobranného a posilovacího systému. Mezi hlavní partie CORE patří břišní oblast, záda, ABS, hrudník a pánev. Jádro umožňuje tělu stabilitu a flexibilitu.

Efektivita TRX tréninku je dána tím, že redukcí vlastní tělesné hmotnosti a gravitace přizpůsobujeme svou fyzickou zdatnost tak, že své tělo pouze přiblížíme nebo oddálíme od místa zavěšení. Nemusíme nikam chodit pro jinou sadu činek nebo přidávat větší zátěž na fitness stroji, stačí jen změnit polohu chodidel. To nám umožňuje provádět stále náročný trénink.

Profi Sebeobrana CZ® provádí cvičební odborné lekce pod dohledem našich akreditovaných instruktorů či asistentů na základě získaných školení a certifikací ve spolupráci s firmou www.trxtraining.com.

TRX funkční trénink

TRX system a taktický trénink

ISIS System® a TRX® Tactical Gym® v poslední době se ve spojitosti s cvičením zaujímá a propagujeme hlavní nosné téma „funkční trénink“. To ovšem neznamená, že když vás někdo „pověsí“ na TRX, automaticky cvičíte funkční trénink.

TRX® Tactical Gym® ve srovnání s klasickou posilovnou, tj. stará škola na posilovacích strojích se zásadně liší a ve svém funkčním tréninku nám jde o to, připravit tělo na pohyby, které provádíme v každodenním životě a v reálných sebeobranných situacích, kdy použijeme celé tělo k tomu, aby se nám podařilo uvést tělo do pohybu. Od palce na noze až po palec na ruce.

ISIS System® a TRX® Tactical Gym® zahrnuje tři základní roviny pohybu. Ve správně nastaveném funkčním tréninku je procvičujeme všechny. Není podmínkou, že všechny najednou, ale v průběhu tréninku žádnou nevynecháváme.

  1. Předozadní (sagitální) - nejvíce využívaná rovina pohybu – pohyb dolních nebo horních končetin vpřed, vzad, nahoru a dolů bez pohybu páteře – izolované cviky. Zvláště v klasických posilovnách rovina, ve které cvičíme na 90% posilovacích strojů.
    Jen na málokterém posilovacím stroji máme možnost posilovat v této rovině. Pohyby charakteristické pro čelní rovinu obsahují pohyb páteře do stran, popř. úklony trupu v bok. To však neznamená vzít si činku do jedné ruky a před zrcadlem se uklánět.
  2. Rotační (transverzální) - nejvíce opomíjená rovina pohybu. Přitom však v každodenním životě velmi často využívaná, rovina rotační. V praxi jde o pohyb, při kterém musí horní nebo dolní polovina trupu vykonat rotační pohyb mimo svoji osu.
  3. Transverzální rovina pohybu - cviky na břicho a zpevnění středu těla. Je zde velký zásobník TRX cviků pro posílení břišních svalů a středu těla (CORE). Zlepšíme držení svého těla, zpevníte a stabilizujete oblasti trupu, pánve a páteře.

TRX zdravotní cvičení

TRX system a funkční trénink

ISIS System® a TRX® Tactical Gym® jako kvalitní funkční trénink obsahuje 8 základních pohybů aplikované do všech 3 rovin pohybu. Níže uvedený výčet pohybů nám slouží jako základní návod při funkčního tréninku. Pořadí cviků se může lišit dle kontextu.

  • Dřep – tlakový cvik, zaměřený však pouze na dolní končetiny
  • Zdvih – neboli narovnání. Jako příklad nám může sloužit narovnání trupu z předklonu – mrtvý tah.
  • Tah – vztahuje se pouze na pohyb paží. Zahrnuje všechny pohyby, které provádíme tahem směrem k tělu.
  • Tlak – opět myšleno tlak paží. Nejčastěji prováděné tlaky v tréninku jsou klik (tlak před sebe) nebo tlak nad hlavu.
  • Rotace – jakýkoliv rotační pohyb, při kterém rotuje horní nebo spodní polovina těla.
  • Odhod – podmínkou odhodu je zapojení celých paží (pohyb musí vycházet z ramene) a břišních svalů při vykonání pohybu. Jako příklad můžeme uvést autové vhazování ve fotbalu.
  • Přenesení – neboli přemístění nějakého břemene z místa na místo.
  • Lokomoce – jakýkoliv lokomoční pohyb bez břemene. Od chůze, přes běh až po různé druhy plížení.

Čím více pohybů do tréninku zapojíme, tím komplexněji tělo procvičujeme. Cílem našich funkčních cviků je prevence zranění v běžném životě a posílení hlubokého stabilizačního systému, který je základem sebeobranných systému a bojových sportů.

TRX posilovací cvičení

TRX system a sebeobrana / bojové sporty

TRX® Tactical Gym, označován také jako TRX® FORCE nebo TRX® Army Style a jedná se o nejlepší TRX systém ve své třídě. Byl vyvinut americkými vojenskými jednotkami jako všestranný systém pro posilování celého těla i v extrémních podmínkách.

V rámci ISIS System® je optimalizován pro funkční trénink rámci našich cvičebních lekcích, seminářů, team-buildingových akcí a speciálních tréninků. Obsahuje komplexní program používaný elitními vojenskými jednotkami a instruktory ISIS System®.

Fyzická příprava je pro efektivní trénink bojových sportů a sebeobrany naprosto nepostradatelnou součástí. Sportovec při soutěži nebo člověk při reálné sebeobranné situaci na ulici musí být schopen vyvinout nejen maximální rychlost, ale také maximální sílu. To vše musí ještě aplikovat v řádech několika minut či sekund. Je tedy potřeba být komplexně připraven a mít fyzickou přípravu zaměřenu na sílu, rychlost a vytrvalost najednou. Proto je specifická fyzická příprava „bojovníků“ zaměřena především na trénink tzv. silové vytrvalosti.

V reálném boji je třeba zapojovat většinu svalových skupin najednou. Silová vytrvalost vs. izolované cviky na strojích. Kardio přímo souvisí s naší schopností výkonu. Přestávky při reálném boji nejsou. Při silovém trojboji je situace zcela jiná, než při boji, který trvá několik minut a je třeba podávat stále maximální výkon.

TRX lekce pro veřejnost

Lidé, kteří se specializují na maximální výkon bez časového limitu, mají zpravidla v boji silné začátky, souboj pokračuje a už po půl minutě intenzivního boje začíná být znát, kdo zařazuje do svého tréninku i kardio přípravu.

Po první minutě je tento rozdíl ještě znatelnější a po dvou minutách, kdy člověk se silným startem chytá dech, tak jeho soupeř stále bojuje ve vysokém tempu, jako stroj. To může být zásadním limitem pro výsledek reálného boje.

Při sportovních zápasech je situace zcela jiná, protože závodníci si musí rozvrhnout síly na dané počty kol, ale při boji na ulici se zpravidla bojuje na 100% hned od prvního kontaktu.

Pokud v boji či v reálné situaci nemá člověk oblast CORE pevnou, lehce se dostává do záklonů, úklonů, nedokáže správně koordinovat vrchní a spodní část těla a není schopen využít svou sílu.

TRX lekce pro individuální klientelu

TRX system a hlavní bezkonkureční aspekty

ISIS System® a TRX® Tactical Gym® umožňuje rozvíjet jedinečné aspekty. Člověk je v rámci TRX stále v pohybu a se zátěží nejen svalovou, ale i značnou kardio zátěží = to zvyšuje celkový výkon / vs. / sedící lidé na strojích (celé dny v práci sedí a na tréninku si opět sednou nebo lehnou).

V rámci TRX® Tactical Gym® necvičíme sílu jednotlivých svalů, ale sílu pohybů, které budeme v boji potřebovat. U těch se vždy zapojují celé skupiny svalů od nohou přes záda, břicho až po ruce a ne tedy např. pouze izolovaný biceps. Sílu pohybu cvičíme i z důvodu určité mentální přípravy v rámci prevence reálných sebeobranných situací a bojových sportovních situacích.

Pokud člověk není zvyklý používat koordinovaně celé tělo zároveň, ale je zvyklý se soustředit například na tlak rukou a přitom není podvědomě zvyklý mít zpevněná záda a být opřený o nohy, tak může mít v boji či v reálně sebeobranné situaci zásadní problém i se slabším soupeřem.

Člověk - bojovník, který tento pocit „kompaktnosti“ celého těla nacvičený má, ten dokáže vyvinout z celého těla daleko větší sílu, nežli jeho protivník, který například na izolovaný cvik zvedne o mnoho kilo víc. Funkční síla, uplatnitelná v boji, se ukrývá především v břiše, zádech a nohou.

TRX odborné semináře

TRX system a simulace pohybů boje

ISIS System® a TRX® Tactical Gym® zahrnuje cvičení pohybů, které přesně odpovídají pohybům technik, které v boji či sebeobraně používáme. Můžeme proto rozvíjet daleko efektivněji dynamiku všech typů úderů, kopů, ale i například pozic pro boj na zemi či v postoji.

Nikdy nelze rovnoměrně trénovat sílu, rychlost a vytrvalost. TRX nabízí tak širokou škálu cviků, že lze trénink zaměřit na jakýkoli z těchto aspektů a zároveň budou procvičovány i ostatní dva – opět díky komplexní zátěži ke zpevnění celého těla .Volba obtížnosti cviku + náklon těla = nám umožňuje zvolit si, zda chceme zařadit do našeho tréninku spíš maximální sílu, rychlost nebo vytrvalost.

Cvičení na TRX prověří „jádro“ těla, tedy oblast břicha, boků a bederní části páteře. Cvičení vrchních struktur břišních svalů přináší spolu s dietou prorýsovaný vzhled, ale TRX se kromě toho zaměřuje zároveň i na funkční vnitřní struktury svalů, které tvoří skutečné opěrné body pro držení těla a jeho skutečnou sílu.

Jakmile v boji nemá člověk oblast CORE pevnou, lehce se dostává do záklonů, úklonů, nedokáže správně koordinovat vrchní a spodní část těla a není schopen využít svou sílu.

školení TRX pro firmy

TRX system a naši partneři

Naše firma spolupracuje s výhradně prověřenými dodavateli kvalitních cvičebních pomůcek, profesionálního vybavení pro provádění našich činností a služeb, kvalitní metodické výuky, odborných lekcí a tematických seminářů.

Našimi prestižními partnery a výhradními dodavateli jsou především níže uvedené firmy a značky:

TRX team-buildingové akce

Děkujeme za Vaši přízeň a těšíme se na spolupráci.

Vedení instruktorského týmu

Profi Sebeobrana CZ®

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.